Започват основен ремонт на 150 км от най-проблемните участъци от магистралите "Хемус" и "Тракия"

Политика

15-04-2015, 13:40

Снимка:

МРРБ

Автор:

Bulgaria.utre.bg

Всичко от Автора

Строително-ремонтите дейности ще продължат през целия строителен сезон – от края на април до октомври

Министерски съвет одобри проект на постановление, с което се осигуряват по бюджета на МРРБ до 100 млн.лв. от централния бюджет, за рехабилитация на най-критичните критични участъци на автомагистралите "Тракия" и "Хемус", които са в много лошо състояние и не са ремонтирани повече от 20-30 години. Това обяви на брифинг след заседанието на МС министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя уточни, че превантивно от 1 април в проблемните отсечки е въведено ограничение на скоростта за движение от 90 км/час, тъй като след зимния сезон състоянието на настилките се е влошило допълнително и движението с висока скорост крие опасност за пътуващите.

Министър Павлова уточни, че с одобрените средства ще започне поетапен ремонт на 80 км участъци от двете магистрали, при много ясен график. Предвижда се извършване на пълна рехабилитация, включително ремонт на пътната основа, доставка и монтаж на нови мантинели, пътни знаци и маркировка. Ремонтите на АМ "Тракия" обхващат участъците от 5-ти до 10-ти км, от 60-ти до 90-ти км и от 119-ти до 134-ти км. За АМ "Хемус" участъците са четири – по направлението Шумен- Варна, които също ще бъдат основно ремонтирани.

Министър Лиляна Павлова съобщи още, че в рамките на осигурените средства ще се извърши основен ремонт и на всички мостове и съоръжения по старите участъци от магистралите, с което общият фронт на ремонтните дейности ще обхване около 150 км. Целта е да се подновят всички дилатационни фуги, отводнителните системи и съоръжения. Министърът подчерта, че мостовете и съоръженията по аутобаните не са ремонтирани от много години и са в лошо състояние. Констатирани са редица проблеми, като отворени дупки на места, какъвто е случаят с моста при "Елешница", при км 8 от АМ "Хемус" , което създаде затруднения в движението, защото е опасен за преминаване. Освен дупките в асфалта са установени компрометирани фуги, липса на бетонова плоча, която е пропаднала до арматура. Такова е състоянието и на част от другите мостове. "Само ремонта на моста при "Елешница" ще струва около 8 млн.лв. по предварителни изчисления, защото ще се махне изцяло асфалта, бетонните плочи, след което ще се поставят нови, ще се монтира нова хидроизолация и нов асфалт.

Министърът добави, че ще се предприемат мерки и по двете магистрали в участъците, в които се създават условия за аквапланинг при дъжд. В тях са предвидени дейности по отводняване, промяна на наклоните на пътното платно. Паралелно с тези ремонти тази година ще приключат и започналите ремонти в предишния мандат на кабинета "Борисов", информира още Павлова. Това са виадукта "Бебреш" на АМ "Хемус" , където не е завършено дясното платно, както и ремонта на два виадукта по АМ "Тракия" – при км 61 и км 67, където са ремонтирани по едно от платната. "Две години не само че не бяха завършени проектите, но не са и разплатени от предишното правителство. Затова ще завършим ремонтите до края на годината и ще ги разплатим", категорична бе Павлова.

Министърът подчерта, че строително-ремонтите дейности ще продължат през целия строителен сезон – от края на месец април до месец октомври. "В момента АПИ и фирмите - изпълнителки изготвят график за временна организация на движението, който ще се съгласува с МВР, за да бъде създадена временна организация на движение. Това означава ограничаване на скоростта и преминаване двупосочно в лентата, в която няма строителни дейности. Това ще доведе до забавяне в предвижването и затова апелирам всички пътуващи да имат търпение и разбиране, че при такива сериозни ремонтни дейности движението ще бъде затруднено", призова министър Павлова. Тя обясни, че обходни маршрути няма да може да се организират навсякъде, затова водачите трябва да спазват стриктно въведените ограничения и да са много внимателни. "Ремонтите са спешни и наложителни. Обемът на работа ще е огромен затова няма да можем да работим в кратки срокове. Няма просто да преасфалтираме или кърпим дупки, а ще извършваме основен ремонт, какъвто е нямало в последните 20 години", бе категорична министър Павлова.