Над 9000 граждани са обслужени през ноември в офис на НАП Плевен

Най-търсената услуга е била във връзка с изясняване на здравно осигурителния статус на гражданите

Общо 9102 граждани, данъкоплатци и/или осигурители, са посетили офиса на приходната администрация в Плевен през месец ноември, информираха оттам. Средното времетраене за обслужване на един клиент е около 8 минути, като най- краткотраен е престоят за подаване на заявление и издаване на ПИК /персонален идентификационен код/, срещу представяне на лична карта, както и при потвърждаване на заявления за подаване на документи по електронен път.

Най-търсената услуга през месеца е във връзка с изясняване на здравно осигурителния статус на гражданите. Над 2020 са лицата посетили салона за „Обслужване на клиенти“ в офис Плевен по този повод, а 234 са подали на място и декларация образец 7 „Данни за възникване на задължение за внасяне на здравноосигурителни вноски и за избрания осигурителен доход на основание чл. 40, ал. 5, т. 1 от Закона за здравното осигуряване".

От началото на юли за удобство на гражданите и фирмите с просрочени публични задължения и/или образувани изпълнителни дела в сградата на офис на НАП Плевен, стая 401 работи приемна с „Дежурен публичен изпълнител“. През пет месечния период на въвеждането на услугата, 1 326 граждани са потърсили консултация в отдел „Събиране“, като само през ноември броят им е 476.

Приети са 27 заявления на физически лица за прехвърляне на лични осигурителни вноски от универсален пенсионен фонд към НОИ.

Гражданите могат да намерят в сайта на НАП www.nap.bg информация за проверка на здравноосигурителния статус, възстановяване на здравни права и предимствата на ПИК /персонален идентификационен код/. Консултация могат да получат и на телефон 0700 18 700 на цената на един градски разговор, както и в офис на НАП Плевен, на адрес ул.”Дойран” № 43, етаж 4 в салона за „Услуги за клиенти“.