Избрани Новини
Одобриха текста за финансовото споразумение между Плевен и изпълнителя на новата тролейбусна мрежа
01-08-2016, 15:52
Снимка:plevenutre.bg, архив
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Гласуваха санкция за забавеното изграждане на новата тролейбусна мрежа в Плевен
Спират движението заради дейности по новата контактна тролейбусна мрежа
Какво да очакваме от новата тролейбусна мрежа в Плевен?
Първата копка на новата тролейбусна мрежа в Плевен вече е факт
Това информираха от пресцентъра на местния парламент
Общински съвет - Плевен одобри текста на Споразумението за уреждане на финансовите отношения между „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, гр. Плевен и ДЗЗД „Електротранспорт - Плевен“ - гр. София. С това свое решение местният парламент упълномощава Управителя на „Тролейбусен транспорт“ да подпише документа в качеството си на страна по договора за изграждане на новата тролейбусна мрежа в Плевен.
Oт пресцентъра на местния парламент припомнят, че със свое решение от 30 юни тази година ОбС - Плевен даде съгласие за провеждане на преговори между „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, гр. Плевен и ДЗЗД „Електротранспорт - Плевен“ - гр. София - изпълнител на обществената поръчка „Реконструкция, подобрения, разширяване и оптимизиране на тролейбусната мрежа - инженеринг“ по проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен“. Преговорите са за прихващане на неустойка в размер на 766 240 лева без ДДС, което е дължимата последна вноска, останала за сметка на Община Плевен поради забавянето на проекта за изграждане на новата тролейбусна мрежа с 83 дни. Общият размер на исканата от Община Плевен неустойка за това забавяне бе в размер на 1 496 898 лв.
"След серия срещи и разговори от страна на общинска администрация с фирмата - изпълнител на обществената поръчка за изграждане на новата контактна мрежа смятам, че успяхме да стигнем до едно разумно решение. Споразумението, на което и фирмата - изпълнител е съгласна е, че ние няма да им платим тези 766 240 лв. и няма да търсим разликата до 1 496 898 лв. като неустойка от тяхна страна“, информира след сесията председателят на Общинския съвет Мартин Митев. Той обясни и причината за това решение: "В хода на проведените разговори между двете страни стана ясно, че вина за по-късното изпълнение на проекта имат по някакъв начин и изпълнителят, и Общината. Освен това реално фирмата - изпълнител е свършили всичко, предвидено като ангажимент по договора“.