Областна администрация - Плевен извършва нова услуга за физически и юридически лица

Услугата е заверка с Апостил на документи, издавани от кметовете и общинските администрации от цялата страна

Считано от първи януари 2019 година Областна администрация - Плевен извършва нова услуга за физически и юридически лица: Заверка с Апостил на документи, издавани от кметовете и общинските администрации от цялата страна.

Още в първите няколко работни дни на 2019 г. Областна администрация – Плевен е заверила с APOSTILLE над 30 бр. актове за раждане, удостоверения за сключен граждански брак и др. публични актове.

Физическите и юридически лица могат да заявят услугата като:

- попълнят бланка на заявление за заверка с Апостил

- заплатят такса от 15 лв. на Апостил в Центъра за административно обслужване на Областна администрация – Плевен адрес: пл. Възраждане 1, ет. 1

- с едно заявление могат да бъдат заявени повече от един Апостил, като се има предвид, че таксата от 15 лв. се заплаща за всеки един Апостил

- удостоверението се изготвя в срок до 3 работни дни от заявяването му

Промяната е в резултат на една от мерките, инициирани от МВнР през 2017 г за подобряване на административното обслужване и намаляване на административната тежест за гражданите, реализирана със Закона за допълнение на Закона за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове (Обн. ДВ бр. 44 от 2018 г.), с който се допълва Декларацията по чл. 6, ал.1, като се оправомощават областните администрации да издават удостоверението по чл.3, ал. 1 от Конвенцията за документи, издавани от кметовете и общинските администрации. По-подробна информация за предоставянето на услугата гражданите и бизнеса могат да намерят на уебсайта на ОА-Плевен (рубрика „Услуги“), на електронното табло във фоайето на сградата и в Центъра за административно обслужване.