Предвижда се часовете за кормуване да се увеличат на 42 часа

Предлагат кандидат-шофьорите да се учат на магистрала, при намалена видимост и в засилен трафик

Кандидат-шофьорите да се учат на магистрала, при намалена видимост и в засилен трафик. Това предложение идва от работна група, обединяваща представители на институциите и бранша, съобщиха от МОН.

Досега кормуване на магистрала или скоростен път не се е провеждало по време на обучението на шофьорите. Според експертите така кандидатите се явяват на изпит без да са придобили ключови умения.  

Предложението е да се отделят минимум 6 часа за обучение „Управление извън населено място“, като от тях поне три да са на магистрала или скоростен път.

10 часа да са предвидени за придобиване на умения „Управление в населено място с голяма интензивност на движение”. Минимум 2 часа трябва да са за кормуване през нощта и при намалена видимост.

За целта се  предлага и увеличаване на часовете при практическата подготовка на кандидат-шофьорите. Предвижда се часове за кормуване да станат 42 часа. Предлага се още часовете за теория да бъдат намалени от 40 на 26 часа. Тези промени не трябва да се отразят на цената на шофьорския курс, смятат експертите.

Обсъждана е и възможността част от обучението да се провежда на симулатор. Това предложение обаче не е прието от мнозинството в работната група.

Според данните за 2018 година, смъртността при катастрофи на шофьори между 18 и 25 години е с 20% по-висока в сравнение с останалите водачи.