Учители от СУ "Иван Вазов" - Плевен на обучение за справяне с агресията в училище

В центъра на вниманието се постави темата за емоционалната интелигентност (ЕQ)

"Благодарение на емоциите ние обичаме, постигаме успех, реагираме и действаме – този неизчерпаем източник на енергия е вътре във всеки от нас."

С тези думи започна лекцията си Лилия Стоянова – Д-р на Педагогическите науки на тридневен квалификационен курс с учители от СУ "Иван Вазов", който се проведе в Благоевград.

Темите привлякоха вниманието и мотивираха педагозите с желание да участват в обучението. 

"Емоционална интелигентност и работа с родителите. Ключът към трудните деца. Агресия, насилие, тормоз. Конфликтите и тяхното разрешаване."

Главната задача на учителя е да учи ученика и така да постига образователните цели на обучението в училище. Но видно е, че ежедневно се налага да решава и редица възпитателни задачи, като една от тях е превенция и адекватно решаване на конфликти.  Учителите, заедно с педагогическите съветници и ръководствата, търсят и прилагат различни методи и подходи за по-успешна комуникация  с деца и родители. Именно това привлече плевенските учители да се запознаят с най-новите достижения в съвременната психология, за което благодарят на Лилия Стоянова за интересните лекции, беседи и презентации, които направиха обучението ползотворно и приятно.

"В центъра на вниманието се постави темата за емоционалната интелигентност (ЕQ). Това понятие навлиза в последните 10 години и все още не е достатъчно популярно. "Този тип интелигентност предполага умението да разпознаваме как се чувстваме в момента, да познаваме отделните емоционални състояния и да ги назоваваме, за да можем да ги управляваме успешно. А от друга страна – да имаме достатъчно добре развити сетива, за да „усетим” емоцията, проявена от отсрещните хора в общуването, да отговорим адекватно и да намерим „общ  език” с тях. Защото емоционалното общуване е универсален език, гарантиращ разбирателство.” Убедихме се колко важно е за учителя да овладее високо ниво на самопознание, самоконтрол, мотивация, емпатия и социални умения. Достигайки високо ниво на EQ, ще е в състояние да помогне на детето от своя страна да опознае своите емоции и по този начин да свали нивото на агресия, като превенция на конфликта. А в случай на вече възникнал конфликт да прилага различни, работещи техники за адекватно разрешаване .

Получихме ценна информация в рамките на тридневно обучение. Но проблемът с агресията и конфликтността в училище е на дневен ред и предстои да бъде разрешаван своевременно и все по-успешно. Поради това, обучението ще продължи дистанционно и занапред", съобщават от СУ "Иван Вазов".