Новата структура на общинската администрация на Плевен - с 51 щатни бройки по-малко

Ще има 3 ресорни заместник - кмета, 11 дирекции, 29 отдела и 2 сектора

Общо численост от 439,5 щатни бройки на служителите в администрацията на Община Плевен, от които 81,5 са в кметствата на територията на общината, одобри на днешното си заседание Общинският съвет на Плевен. Актуализираната структура бе приета с 30 гласа „за“ и 6 „въздържал се“, като гласуване бе предшестванf от дебат по темата и мнения по темата, изказани от различните групи общински съветници.

Предложението за актуализация на общинската структура и общата й численост бе представено от кмета на Общината Георг Спартански в качеството му на вносител. Като основна цел на актуализацията той посочи желанието за подобряване на управлението и повишаване на ефективността му чрез намаляване на общата численост и преструктурирането й. От справката, представена пред Общински съвет стана ясно, че към момента Общинската администрация е структурирана в 10 дирекции, 27 отдела, 4 сектора и 3 звена, кметства и населени места, като общата й численост е 490,5 щатни бройки, в това число 81.5 щатни бройки администрация в кметства и населените места в общината. След обсъждане по предложението Общински съвет - Плевен, гласува новата структура на администрацията в Община Плевен в предложения вид. Той предвижда 3 ресорни заместник - кмета, 11 дирекции, 29 отдела и 2 сектора. Общата численост е съответно 439,5 щатни бройки, от които 81,5 са в кметствата и населените места в общината. Новата структура е с 51 щатни бройки по-малко, което е 10,39%.

До 2 януари кметът на Общината трябва да утвърди длъжностното разписание, а до 22 февруари - да приведе Общинската администрация в съответствие с така приетата структура и численост, гласи решението на Общинския съвет.