Няма консенсус между родители, учители и МОН за дистанционното обучение

Срещата в министерството продължи повече от три часа

Родители, учители и МОН не се разбраха за даването на възможност родителите сами да изберат как децата им да започнат новата учебна година - присъствено или дистанционно. Срещата в министерството продължи повече от три часа, съобщава tribune.bg.

„Все още решение не е взето. Обсъждат се много видове мерки като разширение на формите на обучение и достъпът до тях за повече деца и по-малки. Няма конкретни решения взети. Ресурс – няма, кадри също се оказа, че проблемът с тях също ще се окаже доста сериозен. Тепърва ще се обмисля какви мерки да се взимат“, каза Ива Недялкова, която се закани да не пусне детето си на училище.

Тя каза, че ѝ е било предложено да избира между частно училище и самостоятелна форма на обучение, които обаче не я устройват. Недялкова подчерта, че около 3000 родители, обединили се около това искане, не искат да отнемат правото на другите родители да пуснат децата си на училище, а в момента са отнети техните.

„Няма как да оставим нещата така. Проектозаконът ще бъде гласуван на второ четене около 15 септември. До тогава ще сме взели решение. Имаме право на избор със сигурност, както всеки гражданин в държавата. Като родители имаме пълно право да избираме как децата ни да учат и при какви условия“, подчерта Недялкова.

Михаела Божанкова, която представлява няколко родителски организации заяви, че е против започването на учебната година дистанционно.

„Педагогическата работа за най-малките, която трябва да се свърши, няма как да бъде компенсирана по никакъв начин дистанционно. Това са неща, свързани с фината моторика, позицията на детето, стандартизиране на писането, на държането на молива. Това са неща, които няма как да се случат дистанционно и да са компенсирани. Малките имат нужда от социализация, учителят е този, който ги въвежда в света на образованието и тази връзка, която изграждат помежду си тя не може да става дистанционно. При големите вече стои друго, учениците традиционно не обичат да ходят на училище и с дистанционното обучение се отварят възможности за злоупотреба, както от страна на децата, така и от страна на учителите и това се видя по време на изминалото дистанционно обучение“, изложи Божанкова мотивите си по темата.