Близо 80 000 клиенти са посетили салона за обслужване в НАП - Плевен през 2022 г.

Парите

05-01-2023, 15:46

Снимка:

plevenutre.bg

Автор:

Plevenutre.bg

Всичко от Автора

Около 7000 нови потребители с ПИК вече ползват Портала за електронни услуги

Близо 80 000 клиенти са посетили салона за обслужване вофис на НАП Плевен през 2022 година. Над 17 000 от тях са потърсили помощ в изясняването на здравноосигурителния си статус и са поискали удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права.

Служителите на плевенския офис през изминалата година са издали близо 7000 удостоверения за ПИК /персонален идентификационен код/. Общият брой на електронните услуги, достъпни с персонален код, надхвърля 60.  Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и др. С ПИК на НАП могат да се ползват както е-услугите на приходната агенция, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравно-осигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини и други.

Близо 23 000  клиенти са посетили офиса на НАП Плевен, за да подадат данъчни и осигурителни декларации, уведомления за трудови договори и даплатят публичните си задължения чрез ПОС терминал.

Средно 7 минути са били необходими за обслужването на един клиент, в което се включва и времето за изчакване, посочват от офиса.